Kik vagyunk mi

A miért ez a bolt alakult, az a hiányérzet bennünk, egy olyan bolté, amit mi annak idején szerettünk volna látogatni. Egy olyan üzlet, ami kicsit túlmutat a kereskedelmi és szolgáltatói tevékenységen. Valami, ami kicsit egy közösségi tér is.
A bringázás, legyen az pusztán a közlekedés egy formája, versenysport, vagy ezek között bárhol, vagy ezek bármilyen keveréke, egy életérzés, ami ha egyszer beszippantja az embert, akkor sanszos, hogy egy életre függővé teszi. Nem kell rögtön a futárokra gondolni, ha bringafüggőségről beszélünk, elég ha abba belegondol az ember, milyen lehangoló egy végigtekert idény után először használni a közösségi közlekedés bármely formáját, vagy a dugóban ülve a kocsiból nézni és irigyelni azokat, akik haladni is tudnak. Ezt mi maximálisan átérezzük.
A másik célunk, nem titkoltan a városi biciklizésben elérni egyfajta szemlélet váltást. Nagyon sokan hiszik azt, hogy megvesznek néhány ezer forintért egy használt, vagy néhány tízezerért egy új kerékpárt, akkor ezzel egy életre le is tudták a kerékpárjukkal való foglalkozást. Márpedig ez sajnos a legkevésbé sincs így. A minőséget meg kell fizetni és az olcsó nem mindig egyenlő a jó vétellel és az, hogy megvásároltunk egyszer valamit ami jó, az magától nem fog sajnos úgy maradni.
Mint mindent, a kerékpárokat is szükséges karban tartani, mert ugyan az alapelvünk, hogy amire csak egy kicsi esély van, hogy lehet javítani, azt megpróbáljuk rendbe hozni, de ha túl sokáig halogatja valaki ezt a javíttatást, mi sem tehetünk már semmit és szomorú szívvel, de cseréljük az adott alkatrészt. Sajnos egy halogatott, néhány ezer forintos javítás, simán okozhat egy helyiértékkel komolyabb gondot.

Gál Attila

a pesszimista
Exfutár. Valaha a történelem előtt térképész, manapság elsősorban apa, férj és boltvezető. Ha ideje engedi erdőben bringázik.

Szabácsi Máté

az idealista

Diós Gábor

a realista
Szeretem a kerékpárt. Annak minden formáját. Hajtani, versenyt nézni vagy csak nézegetni (mert a kerékpár szép). Mióta pedig már nem csak szétszedni tudom a dolgokat, hanem össze is rakni azóta szerelek. Ti is szeressétek a kerékpárjaitokat 🙂

Hogy jutottunk el idáig

Már úgy születtünk …

… hogy a bringázás szeretete a vérünkben van? Nem, senki sem úgy születik. Gyerekként más utat, más sportokat jártunk be. A bringázás ott volt mindig, de komolyan, gyerekként ki nem bringázik?

Később aztán berántott minket is…

Mindhárman máshol, máskor és más-más okból szedtük elő a bringáinkat. Városon belül, vagy kívül, terep, vagy aszfalt, verseny, hobbi, kikapcsolódás, vagy egyszerűen csak közlekedés, mind megvolt. Hárman, három elég különböző utat jártunk be, de végül ugyan oda lyukadtunk ki.

Aztán jött a lázadás …

… ki mi ellen …futárok lettünk. Összesen huszonegy telet voltunk utcán a Hajtáspajtás színeiben, majd egy idő után már mind a hárman a nyarainkat a szervizben töltöttük szerelőként és tervezgettük, hogy mi lesz, ha egyszer már majd nem futárkodunk.

Végül beteljesült …

… a nagy állom. Összeszedtük az összes bátorságunk és belevágtunk, megnyitottuk a bringa boltunkat 2015 márciusának idusán, hogy kamatoztathassuk azt a szenvedélyt, amit a bringázás jelent nekünk.

Így készült a bolt

2015 február másodikán átvettük a kulcsokat

az egész úgy kezdődött, hogy csinálunk egy tisztasági festést, amiből tulajdonképpen hat hét tömény meló lett.
Előbb kibeleztük az egészet, mert kiderült, az elektromos hálózatot is cserélnünk kell, aztán jött a glettelés, a csiszolás, a festés, majd az elektromosság visszakötése.

2015 január 15-én megkezdődött a felújítás

Az, hogy szinte mindenhol tégláig bontottunk vissza mindent, rengeteg plusz, előre nem várt munkát jelentett, de így lehetőségünk nyílt sokkal inkább a saját képünkre alakítani a boltot és kialakítani egy olyan hangulatot, légkört, amiben jól érzi magát az ember (ezen sokat dob a bolt szerencsés szellőzése, ami miatt a legnagyobb nyári kánikulában sincs huszonnyolc foknál melegebb).

2015 március 16-án megnyitottunk

Nagyon sok dolog nem volt még készen a háttérben és itt-ott még látható helyeken is, de végül is két csúszással, egy fergeteges nyitóbuli után megnyitottuk a boltot. Természetesen mindig van mit csinálni, csinosítani, sok tervünk van, hogy miként lehetne még otthonosabb vagy még különlegesebb hely a boltunk. Egy része a közeljövőben valósul meg, mások pedig a távlat.

Köszönjük!

Nem hangsúlyozhatjuk eléggé, hogy mindez lehetetlen lett volna a családunk és a barátaink önzetlen segítsége és szeretteink végtelen türelme nélkül. Nagyon sok embernek munkája, tudása és a szabadideje van abban, hogy végül, ha kis csúszással is, de elkészültünk és ezért nem tudunk elég hálásak lenni.